Croaziera in Fiorduri – Impresii

“Astazi plec in croaziera prin Scandinavia spre fiorduri !

Acum cateva luni, intr-un articol despre croaziere, scriam ca daca ar fi sa merg intr-o croaziera, cel mai mult si cel mai mult as dori sa fie in Scandinavia si sa revad fiordurile norvegiene. Am fost acolo acum aproape 20 de ani, mai precis in vara lui 1997, si am ramas cu niste amintiri de neuitat. In 1997, nu am facut practic o croaziera, pur si simplu am coborat la picioarele unui fiord in satul Flam si de acolo am luat un ferry pana la Gudvangen, de unde am luat autobuzul si apoi trenul pana la Bergen, pe malul Marii Nordului. Dar acea calatorie de vreo ora sau doua cu ferry-ul prin fiordul Sognefjord mi-a ramas puternic intiparita in minte si in inima ca un peisaj de vis… Am prins si o vreme insorita, cu o briza refreshanta, iar peisajul… Totul a concurat pentru o amintire dintre cele mai frumoase. Si iata ca acum, dupa 19 ani, voi reveni. Nu fix in acelasi fiord, dar in altele doua la fel de frumoase si impunatoare… Vreme buna sa am!

Voi pleca intr-o croaziera de o saptamana cu vasul MSC Opera, la invitatia celor de la croaziere.net. L-am cunoscut acum cativa ani pe Ioan Basea, omul din spatele croaziere.net, pe la diverse targuri, expozitii si evenimente din industria turismului. Tipul chiar m-a impresionat. Este Mr. Croaziera, este o enciclopedie in domeniul croazierelor. Vrei sa mergi intr-o croaziera, dar nu stii unde. Cred ca e imposibil ca Ioan sa nu-ti gaseasca cea mai buna solutie. In plus, este remarcabil ca, iata, daca te profilezi pe o nisa si o faci foarte bine, poti sa ai succes antreprenorial. Ioan s-a concentrat pe croaziere, vinde doar croaziere, a invatat domeniul la perfectie, a facut si nu stiu cate cursuri de pregatire (da, exista si asa ceva). De obicei, nu vorbesc in termeni la superlativ despre cineva, dar despre Ioan Basea nu imi e frica sa fac asta. Intrebati-l despre croaziere si va va spune totul.

Acum, sa va povestesc cate ceva despre unde o sa merg si cum. De fapt si de drept, astazi nu ma imbarc pe vas. Astazi decolez in directia Copenhaga, iar imbarcarea va avea loc in seara zilei de sambata. Maine voi avea timp sa revad Copenhaga (de asemenea, dupa 19 ani!), sa ma pozez cu Micuta Sirena, sa asist la schimbarea garzii, sa ma plimb prin port, poate ajung in Christiania… Pfff, sunt multe lucruri de facut, pentru ca mi-aduc aminte, acum 19 ani, am stat 3 zile intregi in Copenhaga si am plecat cu “datorii”. Nu o sa am doar o zi de vizitat Copenhaga, si la intoarcere o sa am mai bine de jumatate de zi, deci sper sa pot vedea cat mai mult din minunata capitala daneza. Pacat ca n-am timp sa dau o fuga pana la Malmo, peste garla, sau la Helsingor, orasul lui Hamlet, dar asta e…

Ne vom imbarca apoi la bordul MSC Opera. Nu stiu cum e MSC, am doar experienta Royal Carribean, unde a fost impresionant. Sa vad si cum e MSC-ul si o sa va povestesc. Dar, cum stiu multa lume care a calatorit cu MSC-ul, inseamna ca este o experienta faina. Vom pleca apoi, surprinzator, spre sud (imi e neclar de ce au programul asta, dar, ma rog) si a doua zi dimineata vom debarca in portul Warnemunde. Habar n-aveam de orasul asta, si cand m-am uitat prima oara pe program m-am uitat crucis, dar dupa un pic de Google, am descoperit ca, de fapt, este portul orasului Rostock. De aici, sunt oferite excursii spre Berlin, Rostock sau Lubeck, asa ca eu o sa ma duc la Lubeck. Am auzit dintotdeauna lucruri foarte bune despre acest oras hanseatic, este si sit UNESCO, trebuie sa fie un loc fain.

Va urma o zi pe mare. Data trecuta am avut o singura zi pe mare si credeam ca ma voi plictisi de moarte. Ei bine, a fost cea mai intensa zi, pentru ca erau atat de multe lucruri de facut pe vas, ca am alergat ca titirezul de la un spectacol la altul si de la un jacuzzi la o piscina, in sus si in jos… Probabil, nici pe MSC nu ma voi plictisi, desi vor fi de fapt doua zile pe mare.

Vom debarca apoi la Bergen, o adevarata capitala a fiordurilor, vechi oras comercial hanseatic. Aici am fost in 1997 si imi aduc aminte de niste cladiri vechi, pitoresti, din lemn, de o piata de peste si blanuri incredibila (e drept, era pentru prima oara cand vedeam blanuri de tot soiul de animale polare) si cam atat. Stiu ca mai exista un tren montan (sau telecabina, nu mai retin) care urca pe un deal, de unde ai parte de o panorama incredibila a orasului si a golfuletelor din zona.

Va urma apoi partea aceea care e musai sa ma lase cu gura cascata. Fiordurile. 2 zile, 2 fiorduri – Geirangerfjord si Nordfjord (Olden). In prima zi, as dori sa inchiriez o bicicleta, sa urc pe varful fiordului si apoi sa cobor inapoi la vas (am descoperit o companie care face asta pe net), iar a doua zi, principala atractie este un ghetar. Dar, in mod cert, ma voi trezi cu noaptea in cap pentru a vedea intrarea vasului in fiord…. Pffff, de-ar fi soare!

Apoi, va fi returul… o zi pe vas (sa ma odihnesc) si o zi la Copenhaga, apoi zborul spre casa! Sincer, de-abia astept. O sa va tin la curent postand din cand in cand poze pe Facebook si, evident, promit mai multe povesti la intoarcere.”

-Cezar Dumitru, Imperator Travel

Scrie un comentariu

Am citit si sunt de acord cu Politica de confidentialitate si Termenii si conditiile site-ului.